Tatil dönüşü aman dikkat: Öğün atlamak fazla kalori alımına sebep!

Tatillerde atlanan her öğün, bir sonraki yemekte fazla kalori alımına sebep olarak vücudumuzu zorluyor. Kaçamak yapıp sağlıksız gıdaları tüketen kişi, zaten tatildeyim düşüncesiyle tüm haftayı o şekilde geçirebiliyor. Düzensiz beslenme alışkanlığı edinen bünye, sindirimi yavaşlayıp fazla kilo alımına doğru gidiyor. İşte, tatil dönüşü dikkat etmeniz gereken tüm detayları sizin için sıraladık!

TATİL DÖNÜŞÜ BESLENME ALIŞKANLIĞINA DİKKAT!

Sağlıklı beslenme alışkanlığı yaşamın her anında yer edinmelidir. Sağlıklı ve düzenli bir beslenme alışkanlığı sizi diyabet, kanser ve kalp hastalığı gibi birçok kronik hastalığa karşı korur. Sağlıklı büyümeyi teşvik edip bilişsel gelişimi sağlayan yeme alışkanlığı, üzerinde durulması gereken bir konudur.

Yaşamın ilerleyen dönemlerinde sıkça karşılaşılan fazla kilolardan şikayet, kişinin kronik rahatsızlıklara yatkınlığını doğrudan etkiliyor. Hayat kalitesini iyileştiren ve ömür boyu sürdürülmesi gereken sağlıklı yeme alışkanlığının bozulduğu takdirde dikkat etmeniz gerekenleri sizler için derledik!

KAHVALTI ATLANILMAMALI!

Günün ilk öğünü olan kahvaltının atlanması bir sonraki öğünde aşırı yemeye sebep olur ve kolayca bir dizi sağlık sorununa zemin hazırlayabilir. Bu sağlık sorunlarının içerisinde; şişkinlik, gaz, mide bulantısı ve halsiz yer alabilir. Bir kere kaçırılan öğünün ardından toparlanmak yerine ipini ucu zaten kaçtı diyerek tüm günü sağlıksız geçirmek sizi kısır döngüye sokacaktır.

Gününüzde kahvaltıya mutlaka yer verin ve az da olsa peynir zeytin gibi temel kahvaltılıklara bünyenizi alıştırın. Metabolizmanızı bu temel besin öğeleri ile açtığınızda sindirimi çok daha rahat bir gün geçireceksiniz.

DÜZENLİ EGZERSİZ ŞART!

Her gün düzenli egzersiz yapmak, ruh halinizi yükselten beyne pozitif sinirlerin salgılanmasına yardımcı olur.  Ayrıca egzersiz yapmak, normal rutinlerimiz bozulduğunda zihinsel sağlığımızı korumamıza katkıda bulunup eski yeme alışkanlıklarına hızla dönmemizi kolaylaştırır.

SU TÜKETİMİNİ UNUTMAYIN!

Öğün atlamamaya özen gösterirken sıvı alımını da unutmamak gerekiyor. Sevdiğiniz yiyeceklerin tadını çıkarırken diğer öğünde denge sağlamaya çalışın. Ayrıca, su tüketimine dikkat edin, çünkü vücut suyunu korumak ve metabolizmanızı desteklemek için yeterli suya ihtiyaç duyacaktır. Su tüketimine öncelik verdiğiniz takdirde yeme alışkanlıklarınız da düzene girecektir.

DETOKS SULARINI DENEYİN!

Vücudumuzun temizlenmesinde asıl görevi üstlenen karaciğerlerdir. İçtiğimiz sudan tükettiğimiz besinlere ve soluduğumuz havadan kaynaklı toksinlerin vücudumuzdan temizlenmesine kadar tüm bu görevleri üstlenen karaciğerler, sıvı tüketiminde oldukça önemlidir. Sizi su içmeye teşvik eden detoks sularını öğünlerinize ekleyebilir ve karaciğerlerin temizlenmesine katkıda bulunabilirsiniz.

YEŞİL ÇAYA ŞANS VERİN!

Metabolizmayı hızlandırarak ödem atmaya yardımcı olan besinlerle birlikte yeşil çay gibi içecekleri tüketebilirsiniz. Ancak, tek başına mucizevi sonuçlar beklemek yerine sağlıklı ve dengeli beslenmeye öncelik vermeyi unutmamalısınız. Sindirim sisteminin destekçisi olan yeşil çayı tüketirken öğünleri atlamamaya özen göstermelisiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir